Nieuwbouw Z-19 "BRIGITTE"

(34,50 x 8,00 x 4.35 )



 

Nieuwbouw UK-24 "ANNA"


 

Nieuwbouw ZK-5 "Klaas Sr."

 

(19,99 x 5,80 x 2,60)



 

Nieuwbouw TX-65 "Bona Fide"

Tewaterlating TX-65  “Bona Fide”

       

 


Nieuwbouw WR-50 "CONCORDIA"


Tewaterlating WR-50 "CONCORDIA"

 


 

 

 

Visserij methode:   Pulsvisserij
    Twinrig visserij
     
Visruim   Vloer gestraald bekleed met polyester
    Wanden opnieuw betimmerd bekleed met polyester
     
Nettenruim   Vloer opnieuw betimmerd
     
Verwerkingsdek   Plafond en wanden opnieuw betimmerd en gepolyesterd
    Vloer vervangen door RVS tranenplaat
    Verwerkingsapparatuur geheel vernieuwd
    Plaatsen nieuwe visstortbakken
     
Hoofddek   Geheel vervangen van de houten dekbedekking, onderdek gestraald
    Luikhoofd visruim vervangen
     
Lierkamer   Vergroot met 0,80 mtr
    Overhaul liermotor
    Gecoat en afgewerkt
    Vervangen lierbediening electr/pneumatisch
    Front geheel vernieuwd
     
Machinekamer   Alle waterpompen vernieuwd
    Seperator vervangen
    Alle generators vernieuwd, dynamo revisie
    Koppeling naar fabriek voor totale revisie
    Leidingwerk aangepast / vernieuwd
    Compressors revisie
    Brandstofpomp seperator vernieuwd
    Nieuw hydraulisch systeem tbv nettenrol aangelegd
    Alle E-kasten geupdated / vernieuwd 
    Bekabeling gehele schip 60-80% vernieuwd
     
Achterschip   Geheel opnieuw ingetimmerd/bekabeld etc…
    Plaatsen achtermast tbv twinrig
    Nettenrollen tbv twinrig
    Achterdek verlengd en verbreed
     
Brug   Vervangen bestaande vloer
    Geheel opnieuw ingetimmerd/bekabeld etc…
    Aluminium triclad vernieuwd
    Nieuwe aluminium deuren
    Nieuwe ramen geplaatst
    Voorzien van nieuwe navigatie apparatuur
     
Stralen   Gehele schip
     
Tuigage   Blokken gereviseerd dan wel vernieuwd
    Netwerk, pulswings etc nieuw levering
     
Algemeen   Veiligheidsuitrusting geheel vernieuwd

 

Nieuwbouwproject servicevaartuig voor Duc International - Urk


 

(55,00 x 11,50 x 4,25 m)


De eerste resultaten worden goed zichtbaar als het casco voor het eerst naar buiten komt.

 

  • Duc-001
  • Duc-002
  • Duc-003
  • Duc-004
  • Duc-005
  • Duc-006
  • Duc-007

 



 


 

Tewaterlating en doop garnalenkotter WR 40

STAVOREN: Een zeer bijzondere gebeurtenis. Uiteraard voor de firma Boerdijk uit Den Oever. Maar ook voor Heijsman Scheepsbouw & Reparatie uit Stavoren, en zeker ook voor de Nederlandse visserij in het algemeen. Afgelopen dinsdag werd in Stavoren het casco van de nieuwe WR 40 te water gelaten en gedoopt; het enige vissersschip in aanbouw in Nederland en het eerste vissersschip voor Heijsman. 

STAVOREN: Een zeer bijzondere gebeurtenis. Uiteraard voor de firma Boerdijk uit Den Oever. Maar ook voor Heijsman Scheepsbouw & Reparatie uit Stavoren, en zeker ook voor de Nederlandse visserij in het algemeen. Afgelopen dinsdag werd in Stavoren het casco van de nieuwe WR 40 te water gelaten en gedoopt; het enige vissersschip in aanbouw in Nederland en het eerste vissersschip voor Heijsman. ,,We hebben gekozen voor kwaliteit", zegt Gerard Boerdijk, als het 23 meter lange casco door een truck van Combex Transport heel voorzichtig uit de loods wordt gereden, richting de kraan van Wagenborg. ,,En Heijsman heeft ook een knap stukje vakwerk geleverd". Dat wordt beaamd door tekenaar Hernand Jansen, aanwezig met zijn hele team. ,,Ziet er heel strak uit". Broer en mede-eigenaar Peter Boerdijk kan er niet bij zijn. Die zit op zee met de WR 20 van de firma; er moet ook nog geld verdiend worden... Zijn vrouw Regina filmt alles voor hem.

Als het 85 ton wegende casco nog net boven het water in de takels hangt, haalt Siep Heijsman een fles champagne tevoorschijn. Aan de dochters Anna (van Gerard) en Carola (van Peter) de eer om het schip te dopen, in "Anna Carola". Dit doen ze met een ferme worp, die de fles uiteen doet spatten. Dan gaat het casco echt te water. Daarna wordt het schip gekeerd, zodat de volgende dag het stuurhuis er gemakkelijker opgezet kan worden. Zowel het casco als het stuurhuis zijn voor het grootste gedeelte al ingericht. Het zal dan ook niet lang meer gaan duren voordat de Boerdijken kunnen gaan vissen met hun nieuwe aanwinst. De bijzondere gebeurtenis wordt in de kleine knusse kantine van Heijsman gevierd met koffie en gebak, broodjes en soep. Een hele bijzondere gebeurtenis, vindt ook Hernand Jansen. "Maar er zitten weer een paar in de pijplijn".

 Lees hier wat de media schrijven over dit project.


Nieuwbouw rondvaartboot Jan Smit.

Naast de zanger Jan Smit, heeft Volendam nu nog een Jan Smit om trots op te zijn, de nieuwe rondvaartboot uit de vloot van de Marken Express.

MS Jan Smit

Bij het ontwerp van de Jan Smit was een van de speerpunten dat het vaartuig rolstoel-vriendelijk diende te zijn.

Verbouw-ombouw UK-37

Van 'typisch 80's' naar helemaal 'vandaag'.

Projectjaar: 2010

Visserijmethodes veranderen, zo ook de vraag naar bepaalde scheepstypen. Efficiëntere manieren van de visvangst dwingen de sector tot nadenken over de toekomst. Dit geldt niet alleen voor de methodes van de visvangst, maar zeker ook voor de schepen waarmee de visserij wordt beoefend.

Met dit laatste gegeven werden wij door de Fa Romkes uit Urk benaderd en was de vraag of het mogelijk was om hun schip weer helemaal klaar te maken voor de toekomst.